En ny vänskap

En vän

Idag har jag vältrat mig i 80 Gb av materiell lycka då jag fick min nya iPod igår. Känns dock som att jag kommer att få mycket nytta av denna, då våren är späckad av flera långa resor som jag alla ser fram emot.
Nästa vecka ska jag åka till min vän Olivia 80 stycken mil upp i landet, fyra veckor senare åker jag till Kenya, där jag stannar i två veckor, tre dagar efter det åker jag till Berlin en vecka. På dessa resor kommer jag kunna glädjas tillsammans med min nya vän, iPod 80.

Ikväll så sjunger Edith romantiska sånger för mig, jag förstår inte vad hon säger, men hela hennes stämma vibrerar förkrosselse, kärlek och hopp. Och det är med det sistnämnda, hopp, som jag ser på vårens inmarch med. Den kommer som en frälsare från vinterns karga likgiltighet, till känslornas stinna äventyr under den tillkommande våren och sommaren.

Till dess.
E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback