Unter den linden

vuitton

Jag har funnit världens vackraste platsnamn i Berlin, Unter den linden (Under linden), genialt. Platsen ligger precis i socitetsströvaromradet i Östberlin. Väl där gick jag och min strövarvän Lina in pa Louis Vuitton och lyckades lura den intet ont anade expediten att vi ville köpa väskan ovan för 1070 euro till min kära mor i 60-arspresent. Det gjorde vi dock inte utan fortsatte att till ett närliggande modevaruhus som var mycket exklusivt. Det som gladde mig nagot var att det land som hade mest klädesmärken representerade var Sverige. Kul att en liten nation som var kan vara ledande i nagot sa globalt.
Idag var vi i Halle, som ligger i det forna Östtyskland. Det är sa konstigt att se skillnaderna mellan öst-väst (och spänningen som nagon kommenterade i förra inlägget), da man inte riktigt trodde att skillnaderna var sa stora. I öst är det ingen ovanlig syn att se nedgagna miljonprojekt med sönderkrasade fönster och fasader. Det är nästan som spökhus, att alla bara lämnat en dag. Samma sak med ganska flera gamla industribyggnader, det kanns lite Tjernobyl över dom, da folk verkar ha gatt till jobbet en dag, för att senare aldrig tillbaka ga. Nu sa har det börjat växa gräs pa byggnaderna och punkare har börjat ha fest pa taken istället. Kul att det kommer till användning kanske.

Aja, nu ska Richard, som för övrigt har en 5-litersflaska med schampoo att tillskrivas hans enkla image, köpa en bil till sin farsa (vilken kille!) som ska flytta tillbaka till Ghana, sa jag maste lämna över datorn till honom.

För övrigt sa far ni ha överseende med min konstiga användning av åäö da alla bokstäver finns förutom just å.

Farväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback