Oktober

Imorgon så bär det av, då ska vi lifta ner till staden Malmö där jag och min kära vän Lennart ska tillbringa de närmaste två veckorna. Hoppas att det inte blir en för kall morgondag och att bilisternas hjärtan inte är för kalla heller. Roligt att prata om dom som en folkgrupp.
Senaste tiden har gått relativt snabbt, saker har hänt och jag har nog inte riktigt haft tid att reflektera över dom för att då har nästa sak hänt. Men man kanske kan summera det i spänning och lite sömn.
Alexander kom hem förra veckan och det var ett trevligt återseende att se honom igen och att höra hans berättelser om det teknologiska landet i öst, och då pratar jag varken om Vitryssland eller Ukraina utan Japan.
I helgen var också Olivia i hemstaden och spred glädje. Det var trevligt att återse henne igen, och höra om hennes liv i norr. Jag försökte hitta en bowlinghall så jag kunde få revanch på min bittra förlust mot henne då vi senast spelade, men ack, det var stängt.
Sen så har jag klättrat lite och väldigt mycket har hänt då, men det ska jag nog inte gå in på här. Mycket fina stunder i vilket fall.

party


Igår kom Radioheads nya skiva f.ö och den är mycket bra! Väldigt elektronisk och ganska så lik Hail to the theif! eller Kid A, en naturlig fortsättning kan man säga. Melankoliskt, stört och svängigt på samma gång. Har bara lyssnat igenom den två gånger, men får ge en mer utförlig recension vid ett senare tillfälle.
Annars så lyssnar jag på Wax on the Radios skiva "Exposition" just nu, väldigt bra och ganska så eget. En lightversion av The Mars Volta och kanske lite mer post-hardcore än TMV. Låten "Gilding the Lily" är nog en av 2007s bästa låtar faktiskt.

Nu ska jag forsätta packa min väska, nu har jag flytt länge nog.

Ajöss till sjöss, kapten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback