Sabbatsvila


En lycklig vårvecka har passerat mitt liv och den veckan i mars år 2007 kommer aldrig någonsin åter.
Det har varit en bra vecka, och som jag skrev tidigare så påverkar vädret ens humör, liv och allt mycket mer än vad man själv har sinne till att tro.

Innan skolan i tisdags tog jag en promenad på kyrkogården vid Malmslättsvägen som jag gjorde så många gånger förra året och hittade en gravsten jag inte tidigare sett, där stod det:


FÖR GUDS FOLK STÅR EN EVIG SABBATSVILA ÅTER


Sabbatsvila, ett ord jag aldrig reflekterat över tidigare. Nog det ord som beskriver vad det syftar på bäst av alla ord jag lärt mig ännu. Sabbatsvila.

Lukten av varm stad under kvällarna, mina vänner. Om den lukten fanns som after-shave (hehe) så skulle jag slänga alla mina Ralph Lauren och Giorgio Armani-lukter för att prioritera att klä mig i denna lukt av liv och hopp.

Tack kära vänner för umgänge, samtal och promenader senaste tiden, ni betyder mycket.

So long!

Kommentarer
Postat av: stephanie

hej igen. :)

jag mår finemang, och nej (:P), jag går fortfarande kvar på mediegymnasiet i malmö. :/
dock tar jag studenten om tre korta månader, och jag kan inte tänka mig något bättre. till hösten flyttar jag kanske tills karlskrona för en 2 årig utbildning.. skolaskolaskola.. :/
vad gör du nuförtiden?

kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback