Året 2007 igen

2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Läste på universitetet, flyttade hemifrån, spelade musik på TV

2. Höll du några av dina nyårslöften?

2007 var ett av de första åren utan löften på länge, dessvärre.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej

4. Dog någon som stod dig nära?

Dessvärre, Carl Nelson

5. Vilka länder besökte du?

Sverige, Danmark & Norge

6. Är det något du saknar 2007 som du vill ha år 2008?

Än mer seriös kreativitet & sanningssökande. Att kunna vara mer helhjärtad. En ny gitarr.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?

Inget speciellt datum dessvärre.

8. Vad var din största framgång år 2007?

Spelade mycket med bandet på små och stora scener. Gjorde det jag ville. Levde romantiskt.

9. Största misstaget?

Var lite för nostalgisk i början av året, vilket gjorde mig ledsen.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nej

11. Bästa köpet?

Ny dator, nya hörlurar, mozzarella

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Musikprylar & Mat

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Slutet av våren april - juni så var det väldigt bra; mycket bestigningar, många soluppgångar, mycket spelande med mina vänner.

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?

Nicolai Dunger - Balladen om den ofödda Lovisa, Édith Piaf - Padam Padam, Särla - Golvad av Jesu kärlek

17. Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?

Ungefär samma som förra året

18. Vad önskar du att du gjort mer?

Fotat & filmat

19. Vad önskar du att du gjort mindre?

Såg för mycket bakåt på det som varit istället för att se framåt, det önskar jag gjordt mindre.

20. Hur tillbringar du jul?

Hos min syster med min familj

23. Hur många one night stands?

Noll

24. Favoritprogram på TV?

Fotboll & Boston Tea Party

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej

26. Bästa boken du läste i år?

Isak Syriern  - Landet där tankar funnit ro & Bibeln

27. Största musikaliska upptäckten?

Nicolai Dunger, Arctic Monkeys, The Horrors, Särla, Kate Bush, Milton Nascimento, Hector Lavoe, Antonio Vivaldi, Wax on Radio, Circa Survive, Saosin

28. Något du önskade dig och fick?

Insikt om livet och tro, spelningar och lyckliga dagar.

29. Något du önskade dig men inte fick?

En stor kärlek, men det kanske var bra ändå.

30. Årets bästa film?

Filmåret 2007 var inte jättebra om jag ska vara ärlig. Eastern Promises var bra, 3:10 to Yuma och I am legend med. Hoppas på ett bättre filmår 2008!

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Hur många år fyllde du?

21 år. Joseph väckte mig tidigt och firade mig med prinsesstårta och frukost på sängen, mycket bra. Fortsatte med promenad ute i det vackra vädret och tårtätning.

32. Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre?

En jämn känsla av lycka och att vi vänner kunde ha litat på varandra mer.

33. Hur skulle du beskriva din stil 2007?

Mer modern än tidigare.

34. Vad fick dig att må bra?

Promenader, spela/lyssna på musik, Skeppet, soluppgångar, longboard, Joseph, fotboll

35. Vilken kändis var du mest sugen på?

Troligen Whoppi Goldberg

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Ingen

37. Vem saknade du?

Människor som inte var som de brukade vara förr. Och folk som flyttade ifrån mig

38. De bästa nya människorna du träffade?

Många av mina vänner här på Bjärka, Matilda, Sebastian, Sanne, Ann Jeanette

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?

Gräv inte ner dig i dina problem utan försök att se framåt

40. Citera en sångtext som summerar ditt år:

Rulla mig, vira mig runt din sång
Kom ta mig med

Kommentarer
Postat av: Sanne

...och du flyttade ifrån mig! *sur min* är han fortfarande hemma? då kanske vi kan träffas över en promenad och berätta om upplevelser vi varit med om! och...så saknar jag ju dig förståss =))

2008-01-03 @ 22:45:27
Postat av: Manda

Saosin är bra

Postat av: Gustaf Andersson

Är det bara tjejer som skriver inlägg här? Ja, du brorsan! Kul att se din blogg. Jag propsar på folk hit och dit, om att titta på min blogg. Men så har jag inte besökt min lillebrors! Jag skäms!
Du skriver levande, och det syns att vi delar filosofens tanke-kvarn, på gott och ont...
Ja, du, det var kul att mötas i julas. Det är begränsat hur mycket tid man kan få med varandra. Du hade ju folk att möta i julas, och jag hade det också. Jag väljer att minnas smaken på maten, och inte mängden mat. Maten var god! Det lilla som blev. Du är skön, vet du.

2008-01-11 @ 23:53:48
URL: http://gussehare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback