Senaste nytt fran Kenya

Vi hade ett intressant samtal med Lydia, en av vara kenyanska vanner, idag. Vi listade vad som var bra med vara hudfarger och kom fram till detta.

Svart hudfarg (Lydias svar)
1. Bra skydd mot solen
2. Om man far marken sa syns dom inte sa bra
3. Det ar attraktivt
4.
Om man gommer sig for en fiende i morkret sa syns man inte lika bra

Haha vad vi skrattade nar hon berattade den sista

Vit hudfarg (Emil och Jonatans svar)
1. Bra skydd mot kyla
2. Om man ska tatuera sig sa syns det battre (varpa jag fick reda pa att de hade trott att min tatuering var nagot jag malat pa)
3. Det ar attraktivt
4. Om man visa sig for sina for sina vanner i morkret sa syns man battre


Kommentarer
Postat av: bränn

T.I.A, som vi säger :)

Postat av: ueno

haha.
jag vet inte hur många gånger jag tackat gud för att jag har vit hudfärg när jag försökt signalera min position till mina vänner när vi gått lost i mörkret!

hoppas du har ett riktigt äventyr där nere, verkar som du har det iaf :D

hoppas få snacka lite med dig när du kommer tebax till sverige osså så om du inte är allt för upptagen då, hoppa in på msn eller nått :)

smell ya emil :D

2008-04-14 @ 11:15:21
Postat av: frida, mia o evelina

haha.!
klockrena punkter.
kul att veta vad ni har för er.
hälsa alla!

2008-04-15 @ 09:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback