östra afrika kallar

Halla!

Nu ar vi tillbaka i Nairobi efter nagra dagar pa andra platser i Kenya.
Vagarna har i Kenya ar helt klart inte jattebra. T.ex. sa finns det en vag utanfor Nairobi, som ska leda till den storsta turiststaden Mombasa har varit under kontruktion i 20 ar, men har anda bara kommit till precis utanfor Nairobi, snacka om att vara ineffektiv!
Vi akte iallafall pa provisoriska vagar som ar ungefar som stigar. Men sjalva resandet har gatt mycket bra, det ar mycket intressant att resa faktiskt, man ser sa grymt mycket av landet.
Pa varan forsta destination sa var vi i Loitoktok, som ar masaijernas faste. Vi akta for att halsa pa i en typisk masaiby och det var grymt intressant. Det ar en sadan by som man tanker pa nar man menar afrika, ni vet piercade, barbrostade (dock inte sa mycket sant) manniskor med massor flugor pa sig. Vi fick vara med pa ett av deras moten och dessutom ata tillsammans med de aldste. Hygien fanns inte.

Sen sa akte vi till till turiststaden Mombasa som hade en varme som jag aldrig har varit med om. Nar vi kom dit pa kvallen, sa var det kanske 30 grader. Inte asskon natt dar, men dagen efter sa akte vi till stranden och hade en skon turistdag dar, och jag blev helt brand. Men det var nice, for nu sa kommer ni forhoppningsvis se att jag varit i Afrika.

Det har borjat bli lite oroligt har nere. Nar vi varit borta har det tydligen varit krig har utanfor, med skottlossning och allt. Men inte har pa omradet, for har har vi vakter och stangsel, sa var inte oroliga.

Jag avslutar med att allt ar lite efter har, nu sitter jag och skriver och TVn ar pa brevid. Dom har kulturnyheter och dom rapporterar om den "nya" filmen Spiderman 2. Haha, Afrika alltsa.

Farväl!
Emil


Kommentarer
Postat av: Oliven

Haha, "hygien fanns inte". Klockrent.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback