Hello Africa!

Precis vaknat ifran min sang och mitt myggnat efter en skon natts somn, aven fast jag garna skulle sova nagra timmar till. Ni far ursakta att jag inte anvander prickar.
Vi anlande hit i tisdags runt sjusnaret till Nairobi Airport och mottes av vakter med AK47er och ett glatt leende. Under flygplansfarden sa hade jag inte kunnat sovit nagonting sa jag var mycket trott. Vi blev upphamtade av nagra vanner i utbytesgruppen och vi hoppade in sma Isuzu-minibussar som verkligen alla har har borta.

psv
 
Vi blev forst overraskade hur bra vagarna var, men vara forhoppningar sotades fullstandigt nar vi kommit bort fran flygplatsomradet. Manga vagar bestod helt enkelt av sand och sten, safari hela tiden.
Sa det var valdigt manga kontraster mot Sverige direkt nar vi kom hit, det var mycket intressant att se.
Vi har hunnit med att gora mycket pa dessa tva dagar vi varit har och igar fick vi bland annat besoka Kenyas parlamanet som var valdigt vackert. Dock sa var deras First Chamber suspekt likt en gammal frikyrka.

Mycket spanning med militarer och upplopp efter det men det far jag skriva om en annan gang, nu ar det dags for frukost. Idag ska vi forovrigt besoka Kenyas nationalmuseeum och det ska bli valdigt intressant.
Alla vanner har nere halsar till er.
Vi ses.                                                                


Kommentarer
Postat av: G

Spännande med din resa! Ja, det är speciellt med dom första intrycken. Bra att du tar vara på dem och skriver om dem, snart blir du "hemmablind"!

Ps. Du vet väl att man kan skriva a med prickar på, genom att ta "prick-knappen" och sen a >

¨ + a = ä eller ¨ + o = ö (av egen erfarenhet, efter över 2 års boende i Norge. Det går faktiskt riktigt fort att skriva så, efter en stund. Ds.

2008-04-11 @ 00:16:21
Postat av: joseph

en myra och jag hänger vid ditt tangentbord. framus says hi!

2008-04-12 @ 19:00:13
Postat av: joseph

vi hänger kvar här, myran och jag. framus mår bra och hälsar så gott!

2008-04-19 @ 19:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback