Make a grave for the Unknown Soldier

Sitter och lyssnar på King Crimson, det är väldigt bra faktiskt.

King Crimson


Om fem dagar så börjar jag konstvetenskapen. Ska bli ett äventyr i mitt inre. Ungefär tio dagar efter det så flyttar jag och Joseph in på Skepparegatan 4. Det känns ganska mycket som att man har blivit vuxen. Jag har jobb, går på universitetet och har flyttat hemifrån. Det som fattas är ju självfallet mitt körkort som i mitt sinne är nästintill glömt.

andalusisk
Un Chien Andalou
I veckan som passerat så kollade jag på den här filmen. En väldigt fin, surrealistisk film av Luis Buñuel och Salvador Dalì. Även fast det kan kännas halvplojjigt med stumfilmsmusiken i bakgrunden så bär den på ganska mycket seriösa och vackra inslag.

Annars så har denna vecka varit lite av en mellanvecka, jag har sovit mycket, spelar mycket gitarr och piano (och även hunnit med att skriva en del), men kanske framför allt så har jag kollat på One Piece. Var väldigt skeptiskt till den när jag enbart läst mangan men fick verkligen upp intresset runt avsnitt 155 och nu är det verkligen hur bra som helst, har mycket svårt att slita mig ifrån den.

Igår så upptäckte jag kyrkogården på Malmslättsvägen som så många gånger förr. En vacker plats.

Ska strax ta och springa lite och samtidigt lämna min CSN-ansökan till CSN.
Lånade pengar 4-ever.

Adíos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback