År 2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Reste utanför Europa, flyttade till en okänd plats, grät över spilld mjölk

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Ja

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, flera faktiskt.

4. Dog någon som stod dig nära?

Ja, flera faktiskt.

5. Vilka länder besökte du?

Sverige, Kenya, Norge, Tyskland, Storbritannien

6. Är det något du saknar 2007 som du vill ha år 2008?

Mer kärlek, äventyr, musik & vårdslöshet.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?

Inget, kanske 24 december, då fyllde Jesus år och vi hade en spontan fest.

8. Vad var din största framgång år 2007?

Allt resande & promenerande

9. Största misstaget?

Några, men jag har lärt mig av alla.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Min axel hoppade mycket ur led så jag var tvungen att fixa den, vilket resulterade i några månaders avstägning från aktivt leverne.

11. Bästa köpet?

Min vinterjacka och min iPod

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder, resor & leverne

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ensamheten, vänskapen, naturen & dom som ler

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?

Vampire Weekend - M79 och Anna Järvinen - Götgatan

17. Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?

Det gick mycket upp och ner. 2008 var jämnt överlag, för jämnt. Inte många segrar, inte många förluster, ingen karaktär.

18. Vad önskar du att du gjort mer?

Spelat in musik som jag skrivit & pratat mer med människor som jag tycker om.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?

Ödslat tid på saker som visade sig vara oviktiga

20. Hur tillbringar du jul?

Med familjen i Kalmar, väldigt fint.

23. Hur många one night stands?

Noll

24. Favoritprogram på TV?

Fotbolls-EM, Lost & From the Earth to the Moon

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej

26. Bästa boken du läste i år?

P.D.A Atterbom - Fågel Blå

27. Största musikaliska upptäckten?

Fleet Foxes

28. Något du önskade dig och fick?

Fint boende & arbete i Göteborg, en hel del fina vårdagar

29. Något du önskade dig men inte fick?

I våras önskade jag mycket, men fick inte det jag önskade. Det var bäst så.

30. Årets bästa film?

Into the wild

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Hur många år fyllde du?

22 år. Joseph väckte mig och vi firade fint på förmiddagen. Arbetade resten av dagen. Hade senare en trevlig födelsedagsfest med vänner.

32. Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre?

Lite mer spretigt, lite mer karaktär.

33. Hur skulle du beskriva din stil 2008?

Mer arbetarklass, mer 30-tal och mer vitt.

34. Vad fick dig att må bra?

Promenader, cykelturer i soluppgång, naturen, upptäcksfärder, paddling, vildmarken i Kenya, vildmarken i storstaden och upptåg. Familjelandskamp mellan Sverige och Norge. Människor.

35. Vilken kändis var du mest sugen på?

Troligen hon den där ukrainskan i den senaste Bond-filmen. Dom vill få det till att hon ser sydamerikansk ut, men vem luras? INTE JAG!!!!!!!!

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Ingen

37. Vem saknade du?

Vänner som jag flyttade ifrån, familj och vänner jag slutade umgås med.

38. De bästa nya människorna du träffade?

Richy Pee i Berlin, vännerna på arbetet, Hanna Ö och Johanna A

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?

Gör mer än du drömmer.

40. Citera en sångtext som summerar ditt år:

Och jag gick i solen utan att sakna något
och jag gick där mitt i våren den lyckan var kort
för in kom du och var vackrare än vad
jag någonsin sett dig vara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback