Allt nytt

Hej,

Vi har kommit in väldigt bra i vår lägenhet, den är väldigt fin och faktiskt så ligger den bättre till än vi tidigare trott.
För att ta sig till centrum så tar det endast några minuter på cykel, vilket är mycket skönt.
Jag glädjer mig också över att vi har en väldigt fin innergård här på Hamneskärsgatan, där våra kära grannar har öppna fönster om dagarna, spelar musik och solar ute på gården. Mysigt.

Det har även ordnat sig med arbete för oss, så nu bor inte jag och Joseph bara med varandra, vi är även kollegor. Vi har senaste veckan tagit 11:ans spårvagn på morgonen ner till Brunnsparken med en tidning under armen och en latte i handen (eller ja, det har vi ifs inte gjort, men vi skulle gjort det om vi vågat vara lite mer pretentiösa).
Vi är working class heroes.

Förra veckan gick mycket åt till arbeta samtidigt som vi har försökt att få ordning på lägenheten (och den är inte färdig ännu), men jag ska försöka att ägna den kommande veckan till att upptäcka mitt nya liv här. Hitta nya smultronställen i vår kära omnejd. Har du något sådant så får du gärna tipsa!

Nu ska jag sova, imorgon ska jag hamra och spika. På kvälen sål kommer det nygifta paret Isaksen hit efter en smekmånad (vilket ord egentligen...) i Kroatien. Trevligt.

So long!


(ps.

Min nya adress är för övrigt

Emil Andersson
Hamneskärsgatan 2B
41461 Göteborg

ds.)

Kommentarer
Postat av: Anita

Kul att du trivs! När du beskriver innegården tänker jag på din bror som skrev en sång om sin innegård i Kålltorp, "Marjasin".

2008-08-17 @ 13:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback