Gud, se mitt hjärta



Soluppgång, solnedgång, ikväll hände allt och inget



image64

Sommarens förutsättningar är oändliga, mina vänner. Det gäller bara att inse att man är här, och försöka ta tag i det man innerst inne vill göra av sina dagar i frihet eller av tvång. Ibland lyckas jag och ofta lyckas jag inte.
Idag så gick jag en ganska lång promenad som tog sex timmar av min dag, vilket ledde till flera insikter och tankar, som alltid. Jag såg gamla platser där jag tillbringat mycket av min tid och jag såg platser jag aldrig tillbringat någon tid tidigare.
Jag gick till platser där Uenen har bott och jag insåg hur mycket jag saknar min nu numer australienska vän.
Jag insåg vilka roller jag haft på olika platser och vilka roller platserna haft i mitt liv. Och vad folket som bebott områdena betytt, även om de nu inte betytt något alls. Mycket är banalt.


image65


Jag vill inte låta som om att jag blir deppig av allt detta, tvärtom, hittils sommaren har gett mig mycket att minnas. Dock så känner jag att jag saknar saker. Det gör man väl alltid?
Många vänner som som stått mig nära är nu långt bort, både bokstavligt och bildligt talat, på gott och ont. Tiderna ändras och jag med den. Prioriteterna blir annorlunda men jag har alltid tänkt att vissa grejer är bestående för all tid framåt, dock så är det inte så. Livet evolverar.
Äsch, nu ska jag sluta morgonsvamla. Hoppas ni får en fin sommar, mina vänner.


Till sist, min skiva för sommaren 2007;
  1. 1. Beirut - Prenzlauerberg
  2. 2. Hector Lavoe - El todopoderoso
  3. 3. France Gall - Poupée de cire, Poupée de son
  4. 4. Milton Nascimento - Tres pontas
  5. 5. The Doors - Love Street (2007 mix)
  6. 6. George Benson - Summertime
  7. 7. Neil Diamond - Girl, you'll be a woman soon
  8. 8. France Gall - Cet air là
  9. 9. Beirut - Rhineland
  10. 10. John Hartford - Steam Powered Aereo Plane
  11. 11. The Fort Knox - Sunrise Solo
  12. 12. Kate Bush - Moving
  13. 13. The Beatles - Sgt. Pepper's Hearts Club Band (från Love)
  14. 14. Mustach - Down in black
  15. 15. Arctic Monkeys - Balaclava
  16. 16. Justice vs. Simian - We are your friends
  17. 17. Dungen - Panda
  18. 18. Dream - Get Over (Tv Size)
  19. 19. Arcade Fire - No Cars Go
  20. 20. Omar Rodriguez-Lopez - Se Dice Bisonte, No Bufalo
  21. 21 .The White Stripes - Conquest
  22. 22. The Doors - Not to touch the earth (2007 mix)
  23. 23. Pontiak Johanzon - 80-talet


Fridens liljor
Emil


Kommentarer
Postat av: Uenen

Saknaden ar stor, lillebror.

2007-06-28 @ 06:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback