Osjälvisk kärlek vid Bjärka-Säby slott

Sommaren som vi alla längtade till, grön och blå (alltså gräs, hav och himmel), har inte riktigt infunnit sig. Förra veckan så var det Gemenskapsvecka igen på Bjärka-Säbys slott och regnet öste ner. Samtidigt så var det en sådan skinande kärlek där, som man sällan möter annars, att det gråa vädret kändes trivialt.
Det var en väldigt osjälvisk kärlek.

Agnes

Denna veckan är den sista på Skeppet. Jag flyttar nu på söndag ifrån mitt hem på Skepparegatan i förmån för tidigare nämnda Bjärka-Säby slott vid Rengen under ett år. Fast först ska jag ta en svängom med Öland och vem vet hur länge vi dansar.
Det kommer bli ganska så vemodigt att lämna vårt hem. Joseph och jag har levt ett lägerliv som aldrig tagit slut här och jag tror vi ofta kommer att längta till den tiden många gånger. Kanske. Det fortsätter ju nu, och jag hoppas med hela mitt hjärta att om ungefär ett år så kommer jag sitta här och skriva i bloggen om hur bra det gågna året har varit.
Skeppet-halvåret har sannerligen varit mycket bra, jag och Joe har gjort många väldigt roliga grejer och jag har umgåtts med massor nya människor och gjort många intressanta saker. Men det har även varit ett av de svåraste halvåren i mitt liv.
Men, allt som inte dödar...

Sen så kommer nya Harry Potter-boken typ nästa vecka också, det är ju inte lite tufft! Sista sista! Ska bli spännande och se hur Jay Key knyter ihop det här. Tänk om jag blir jättebesviken, då kanske hela min bild av de andra böckerna ändras med det. Aja, ska inte ta ut förlusten i förväg.

Dags att sova nu i två timmar, innan vi ska åka ut till Ekgården och kolla på semi-finalen i Copa America 02:35 mellan Mexico och Argentina.

So long,
Emil


PS.

Ska även tipsa om att Sommar i P1 går att ladda hem
HÄR
och att P3-dokumentär finns att ladda hem HÄR
Och att låten Nicolai Dunger - Rulla mig (ink. partiet Runt runt) är en av årets bästa låtar

DS.


Kommentarer
Postat av: Emma

ooh längtar till HARRY POTTER kommer ut på svenska! Imorn (eller idag snarare) har filmen premiär också ju!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback