And it's all so beautiful tonight

Hey!


Sitter nu i min ensamhet efter ännu en ganska så avkopplad dag med min vän Joseph. Vi har köpt möbler och andra hushållsartiklar till vårt framtida hem på IKEA, väldigt bra, men det är ganska dyrt att flytta, det är det.

beatles


Igår morse vaknade jag av att jag hade ganska så ont i ryggen. Även fast jag hade varit uppe sent på natten så gick jag upp tidigt p.g.a av ryggen. Jag tänkte att det vore gott att äta (dricka?) yoghurt till frukost och begav mig därför ner till ICA Nära Matbiten strax efter klockan 09. Hade precis vaknat och såg nog ganska sunkig i mina mjukisbyxor och trasiga Vans.  Jag strosade omkring i affären och efter ett tag bestämde jag mig för vilken yoghurt jag skulle ha, en ekologisk väldigt god jordgubbsypghurt. Jag gick till kassan och så vänder sig mannen (eller ja, gubben) som är först i kön, tillika mannen (eller ja, gubben) framför mig, och säger till mig

- "Du den där bjuder jag dig på" och pekar på yoghurten
- "Jaha..."
- "Du ser inte ut att må så bra, den köper jag till dig"

Vad säger man då?

Sagt och gjort så bad han kassörskan ta betalt för Yoghurten i hans räkning. Jag gick därifrån ganska splittrad.
Var han otrevlig? Var han trevlig?

Till slut bestämde jag mig för att han var väldigt sympatisk. Jag tror att han tyckte att jag såg ut som en fattig student som inte riktigt hade råd med så mycket utan bara köpte en unken yoghurt. Det borde finnas fler sådana människor, och man borde vara lite mer som honom.

40866-9

Ikväll hade jag planer på att åka till Motala och se mina vänner i Intohimo (eller ja, Simon haha) spela på "Café Choklad" men icke. Fick inte med mig någon som ville se dom eller någon som ville köra heller för den delen. Synd faktiskt, hade varit roligt. Även andra vänner från Jönköping som Hanna, Johanna och Zeipel var där och hade varit kul att träffa dom. Men men, det kommer nog fler tillfällen. Så jag och Joseph satt och segade mest hela kvällen istället, och pratade lite om flytten.

Imorgon har vi spelning i Rejmyre, vilken metropol! Ses där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback